„Eminescu” – Grigore Vieru


La zidirea Soarelui, se ştie,
Cerul a muncit o veşnicie,
Noi, muncind întocmai, ne-am ales cu,
Ne-am ales cu domnul Eminescu.
Domnul cel de pasăre măiastră,
Domnul cel de nemurirea noastră-Eminescu.

Suntem în cuvânt şi-n toate,
Floare de latinitate
Sub un cer cu stele sudice!
De avem sau nu dreptate,
De avem sau nu dreptate,
Eminescu să ne judece.

Mi-l fură, Doamne, adineauri
Pe înaltul domn cu tot cu lauri.
Mă uscam de dor, în piept cu plânsul,
Nu ştiam că dor mi-era de dânsul,
Nu ştiam că doina mi-o furară
Cu străvechea şi frumoasa Ţară- Eminescu.

Acum am şi eu pe lume parte:
Pot îmbrăţişa măiastra-ţi carte,
Ştiu că frate-mi eşti şi-mi eşti părinte,
Acum nimeni nu măpoate minte.
Bine ai venit în casa noastră,
Neamule, tu, floare mea albastră-Eminescu.

Suntem în cuvânt şi-n toate
Floare de latinitate,
Sub un cer cu stele sudice!
De avem sau nu dreptate,
De avem sau nu drepate, Eminescu să ne judece!

Despre oanaclara

"Daca plangi pentru ca soarele a disparut din viata ta, lacrimile te vor impiedica sa vezi stelele." - Rabindranath Tagore
Acest articol a fost publicat în versuri și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

42 de răspunsuri la „Eminescu” – Grigore Vieru

  1. Aliosa zice:

    @ Oana,
    Felicitări pentru postare !!!
    „ Mai bine mai târziu decât niciodată ” spune românul !
    Mi-ai face cea mai mare bucurie astăzi 15 ian.2012 de ZIUA CULTURII NAȚIONALE
    și aniversării a 162 de ani de la nașterea LUCEAFĂRULUI poeziei românești EMINESCU, dacă ai posta acest minunat videoclip și pe
    http://aliosapopovici.wordpress.com/
    DUMNEZEU să-i odihnească în pace pe EMINESCU, soții TEODOROVICI și VIERU !!!
    O duminică frumoasă !
    Cu respect și admirație,
    Alioșa.

    • oanaclara zice:

      Pai consider ca e chiar la timp, nicidecum mai tarziu. Azi e 15 ianuarie,nu? 🙂
      Si Eminescu si Vieru si sotii Aldea Teodorovici vor ramane vesnic in memria romanilor. Odihneasca-se toti in pace!
      Duminica placuta sa ai!

      • Aliosa zice:

        Ai dreptate : este data de 15 ian. până la ora 24.00 !
        Nu am intenționat să te cert ci să spun……, ce spune românul …..
        Și, fiindcă eu spun mereu ce gândesc fără a „ mă gândi ” la consecințe, am spus ce-am spus și-mi cer iertare dar, sincer, mi-era și foarte dor de un dialog virtual cu tine !!!
        Îți mulțumesc pentru videoclipul postat la mine !
        La mine-n casă , se-aud doar versuri de EMINESCU pe muzică de toate genurile cu melodii interpretate de câtăreți și rapsozi ai cântecului nostru românesc mai tineri sau mai puțin tineri…
        Iar din intervențiile ascultătorilor înțeleg că EMINESCU este încă foarte iubit de toate sufletele din generația mea și mai puțin cunoscut de generația mai tânără…..
        Spre bucuria mea, ROMÂNII mai tineri încep să-l cunoască pe EMINESCU iar cei mai în vârstă să și-l reamintească !
        Și eu îți doresc o duminică frumoasă !
        Alioșa.

  2. Călin zice:

    frumos versul, frumoasă şi melodia. poate că nu ar strica să ne aducem aminte mai des de Eminescu, nu numai de două ori pe an…

  3. Pingback: psi-words » cuvinte din trecut- dor de eminescu

  4. Pingback: Nemuritorul Eminescu. Repostare « Tiberiuorasanu's Blog

  5. Minunată idee: Eminescu + Vieru + soţii Aldea. Fără cuvinte…

    • oanaclara zice:

      🙂 Ma bucur ca-ti place asocierea. la urma urmei Basarabia este Romania. Pana si poetul incepea o poezie cu : „De la Nistru pan’la Tisa…”

  6. psi zice:

    ciudată, stranie întâmplare: zice-se că eminescu a fost otrăvit cu mercur, vină purtând pentru publicistica sa acuzatoare la adresa brătienilor, liberalilor şi îmbogăţiţilor vremii. şi mai zice-se că soţii teodorovici erau la rândul lor neiubiţi de sistem, la ceasul morţii lor…
    şi totuşi un cântec îi leagă… şi ne leagă a neuitare.
    mulţumesc, oana.

  7. Pingback: Alt fel de cuvinte …din trecut « BLOG D'AGATHA

  8. dagatha zice:

    Și Vieru a fost (este!) un poet desăvârșit. Puțin cunoscut de mai tinerii noștri, dar de o incontestabilă valoare 🙂

  9. Pingback: 3 – Tivoli « O lume in imagini

  10. Pingback: Black Rose « schtiel

  11. Luna patrata zice:

    Frumos! 🙂 Nu e nevoie de cuvinte, uneori sunt de prisos…

  12. Pingback: “O noapte furtunoasa”… « Lunapatrata – Poezie,ganduri,muzica…

  13. Pingback: N-am chef, deloc, de Eminescu astăzi ! « Dictatura justitiei

  14. Pingback: Cuvinte din trecut – 1914 | Cioburi de chihlimbar

  15. Pingback: Senatorul viermilor « Gabriela Savitsky

  16. Pingback: colţul cu classic rock – 9 « Colţu' cu muzică

  17. Pingback: colţul românesc – 9 « Colţu' cu muzică

  18. delicii zice:

    ce dragut sa mai citim si poezii…superb!

  19. Pingback: Cogito « schtiel

  20. Pingback: 4 – Bellagio « O lume in imagini

  21. Pingback: Miercurea fără cuvinte « A different blog

  22. Loryloo zice:

    Intotdeauna am adorat melodia asta… si o sa o ador si la 80 ani, chiar daca o mai ascult de 10000 ori pana atunci 🙂

  23. Vizitatorii mei au judecat cu à n £elepciune „Domnul a dat, Domnul a luat, noi s ƒ supravie £uim, celelalte ni se vor ad ƒuga“.

  24. Anna zice:

    Felicitari pentru initiativa si pentru blog !

    EMINESCU INTERZIS – GINDIREA POLITICA

    SPRE EMINESCU – RASPUNS ROMANESC LA AMENINTARILE PREZENTULUI SI LA PROVOCARILE VIITORULUI (ECONOMISTUL MIHAI EMINESCU)

    Pentru a le deschide, daca aveti html-ul dezactivat: cu PASTE asezati link-ul in
    browser si, apoi, apasati ENTER).

    Sint publicate, fiecare, cu CopyFREE (au copierea, traducerea, difuzarea
    neingradite si gratuite).

  25. Pingback: Cuvinte din trecut – Mătuşa Pia | VERONICISME

Lasă un comentariu