Şcoala – această Sodoma şi Gomora a zilelor noastre


Idei pentru mămici şi copii

În ultima vreme, nu ştiu cum se întâmplă, că citesc pe net numai chestii rele despre şcoală, despre părinţi care „plâng” în braţele copiilor de disperare, despre cât de naşpa e şcoala, şi câte teme se dau, şi câte concursuri sunt şi cât de naşpa e să fii în competiţie cu alţii şi cum ce aiurea e că nu se predă meditaţia şi introspecţia în loc de matematică. Oameni buni, serios acum, v-aţi ţicnit? Începem să o luăm razna cu toţii?

Părerea mea, pe care am mai expus-o şi cu alte ocazii, e că problema porneşte de la părinţi. Nu de la şcoală, nu de la elevi, nu de la sistemul de învăţământ, nu de la guvernanţi, ci de la părinţi. Părinţii pornesc de la ideea absolută că odrasla lor e unică şi prin urmare, trebuie tratată cu unicitate. Că şcoala uniformizează şi ei nu vor asta, vor să…

Vezi articol original 1,498 de cuvinte mai mult

About oanaclara

"Daca plangi pentru ca soarele a disparut din viata ta, lacrimile te vor impiedica sa vezi stelele." - Rabindranath Tagore
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la Şcoala – această Sodoma şi Gomora a zilelor noastre

  1. lili spune:

    Îmi place și acest articol, dar și celălalt, în care părintele plânge în brațele copilului. Nu-i rău să ne învățăm copiii sensibili și responsabili.

  2. VictorCh spune:

    Saru’mana si „La multi ani!” – si scuze ca nu am urat „la timp”, e mult de cand nu mi-am mai luat un ragaz sa intru pe net mai „cu timp”, pe indelete.

    „Părinţii pornesc de la ideea absolută că odrasla lor e unică şi prin urmare, trebuie tratată cu unicitate.”
    Nici un fel de problema – parintii respectivi n-au decat sa angajeze „in particular” profesori anume, special pt odrasla lor, profesori care astfel ar putea sa se plieze pe doleantele si particularitatile familiei / elevului. (CUM urmeaza apoi sa fie apreciat respectivuil copil (dupa ce creste) de catre societate – asta nu mai este treaba acelor profesori: ei si-au facut datoria exact asa cum le fusese cerut.) Cata vreme sunt in sistemul invatamantului public, n-au decat sa se plieze EI pe exigentele sistemului (chiar daca poate acestea sunt gresite).

    „…nu-mi spuneţi mie că tot ce învaţă la şcoală e inutil, că nu e.”
    Hm! INUTIL sigur ca nu este (si CATEGORIC nu „tot”) ci aceste cunostinte ii dau copilului o imagine despre locul si rolul pe care il ocupa el in lume, dar (sincer sa fiu) cu exceptia formarii unei culturi generale, a potolirii curiozitatii si a formarii deprinderii de a gandi, mie personal (desi sunt inginer) pana acu’, aproape la pensie, cunostintele concrete de (spre ex) chimie organica (si CATEGORIC nu numai acestea) nu prea mi-au servit la nimic concret, nici in viata profesionala, nici in cea familiala sau in cea sociala etc.
    (Pe de alta parte, este greu de precizat cu anticipatie, inca din timpul scolii, pt fiecare individ in parte, CARE anume (concret) cunostinte urmeaza sa ii fie utile in viata si care nu.)

    „Aşa a fost dintotdeauna, în orice şcoală. Sunt lecţii, sunt teste, sunt extemporale, sunt teze, sunt examene.”
    In scoala inca e bine – toate aceste teste si/sau competitii sunt doar teoretice, fara prea dure urmari practice (concrete) imediate – spre deosebire de viata reala, unde o ratare la un test sau la o competitie(nebotezat astfel, dar ACEASTA fiindu-i caracteristica) te poate lasa „fara paine”.
    Si nu a fost asa „dintotdeauna” (CANDVA nu te invata nimeni si trebuia „sa dai cu capul de pragul de sus” si cunostintele sa ti le formezi din experienta personala, gresind si suportand urmarile greselilor) si nici in ORICE scoala. (Sa nu ma refer la scolile de tip extrem-oriental, dar chiar si la noi, scolile vocationale au pretentii MULT mai mici referitor la cultura generala a elevilor lor, accentul fiind pus pe „specialitate” – sport, sau muzica / dans, sau arta plastica etc.)

    „E absolut ridicol să crezi că şcoala îl va nota pe copil în funcţie de eul lui anterior.”
    Chiar daca (prin absurd) scoala ar fi dispusa s-o faca, nu ar fi in interesul copilului s-o faca: dupa maturizare (sau macar dupa absolvirea scolii, chiar daca nu se maturizeaza) viata SIGUR nu va proceda asa cu fostul copil.

    „…nu începeţi cu şcolile suedeze. […] Căutaţi pe net să vedeţi câţi copii au ei şi de câţi copii trebuie să se ocupe şcolile lor. Şi apoi comparaţi cu şcolile noastre. Şi cu populaţia noastră şi cu copiii noştri.”
    Nu mai da motivul numarului de copii – este irelevant. Mai bine refera-te la efortul financiar pe care este dispusa fiecare dintre tari sa il depuna pt fiecare elev, si (spre ex) la „statutul” cadrului didactic in societatea lor fata de cel dintr-a noastra, la felul in care profesorul „este privit” acolo – ca o veriga esentiala, nu (ca aici) ca un probabil infractor (sau macar contravenient).

    „…clase pregătitoare a 25 de copii doar teoretic.”
    Si dac’-ar fi „doar” 25, CE-ar fi? Ar putea invatatorul (in 2 (doua) minute din fiecare ora didactica a cate 50 de minute) sa se ocupe mai eficient (in mod individualizat) de fiecare elev in parte conform caracteristicilor si particularitatilor fiecaruia? IA gandeste-te la orele de „meditatii” (particulare): este greu sa te ocupi concomitent (in mod corect) de 3-4 elevi, ce sa mai vorbim de 10 – sau 25.

  3. Aliosa spune:

    La multi ani de 8 Martie !🙂

    Aliosa.

  4. Alex spune:

    Foarte adevărat ce spui, dragă oana! Sunt întru totul de acord cu tine, dar tocmai cei care ar trebui să înţeleagă aceste realităţi, se fac că nu pricep. Şi de aici… puzderia de „politici educaţionale” total ineficiente…

    La mulţi ani de 8 Martie!🙂

  5. Hapi spune:

    E si naspa programa Oana.
    Pai scuza-ma dar eu nu aveam in clasa a patra si a cincea stresul problemele si incarcatura emotionala pe cale le vad la unii de varsta asta – si e legat de scoala nu neaparat de profesor. Normal ca el- sau invatatorul, ce poate sa faca? Ce e scris in programa

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s