Cristi si gramatica


Fiul meu cel mare e in clasa a VI-a . Intr-o dupa-amiaza, in timp ce se straduia sa imi demonstreze ce functii sintactice au niste substantive dintr-un text, discutia a deviat si am ajuns la asta:

– Ana , colega mea, e mai isteata decat mine si rezolva mult mai repede exercitii de acest fel, a spus Cristi.

– Nu cred ca e mai isteata, amandoi sunteti copii destepti, doar ca ea lucreaza mai mult in plus acasa si si-a format anumite deprinderi , i-am raspuns pentru ca stiu ca si el e capabil de performanta daca se mobilizeaza.

– Ba nu, a replicat el vehement. E mai isteata. Pentru ca sta pe langa… sta pe langa…

Am tacut, asteptand sa aflu care e legatura dintre istetimea Anei si domiciliul ei.

– Sta pe langa… (a continuat Cristi) verb. Deci e nume predicativ.

😀 Nu pot sa explic in ce hal am putut sa rad. Copilul meu sarise de la conversatia despre colega lui, drept in miezul exercitiului pe care il rezolva.

Despre oanaclara

"Daca plangi pentru ca soarele a disparut din viata ta, lacrimile te vor impiedica sa vezi stelele." - Rabindranath Tagore
Acest articol a fost publicat în De-ale lui Dănuţ :) și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Cristi si gramatica

  1. Dan zice:

    Tare mi-s dragi când pe cât de mici îs pe-atât de serioși în ceea ce fac. 😛

    • oanaclara zice:

      Asa e. 🙂
      Danut, cel mic, atunci cand se concentreaza sa rezolve ceva si ii intrerup gandurile cu vreo intrebare, imi spune: „Taci, mama, tu nu vezi ca ma chinui sa rezolv problema aceasta la mate? Crezi ca e asa de simplu?”

  2. Aliosa zice:

    La multi ani de MARTISOR ! 🙂

    Aliosa.

  3. Dan zice:

    Am trecut să las şi eu un mărţişor, chiar de e unul virtual şi deci nu are cum să fie la fel de reuşit cum este, spre exemplu, fie şi doar un singur ghiocel palpabil şi real. Îţi doresc să ai o primăvară frumoasă, cu zile calde, liniştite şi senine, cu flori în suflet, bucurie, spor în toate, sănătate şi lumină în privire. La mulţi ani ! de 1 Martie.

Lasă un răspuns

