Miercurea fara cuvinte 64


O invitatie tacuta pentru Carmen si toti ceilalti cititori ai blogului, de a vizita Palatul Micul Trianon din Floresti.

Această prezentare necesită JavaScript.

About oanaclara

"Daca plangi pentru ca soarele a disparut din viata ta, lacrimile te vor impiedica sa vezi stelele." - Rabindranath Tagore
Acest articol a fost publicat în calatorii, personal și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

25 de răspunsuri la Miercurea fara cuvinte 64

  1. fosile spune:

    Micul Trianon,uitat in paragina,nu?
    Altfel,se vede frumusetea a ceea ce a fost.

  2. Minnie spune:

    Cat poate fi de frumos! Eu una nu am auzit de el nici o data!
    Numai pentru acele sculpturi de pe zid (am uitat termenul, cum se numeste?) ar trebui renovat sau macar întretinut!

    • oanaclara spune:

      A fost o cladire extraordinar de frumoasa. Am vazut si eu ca au ramas intacte stucaturile cu care sunt ornamentate zidurile exterioare. Mai multe detalii gasesti dand click pe numele acesteia.🙂

  3. abbilbal spune:

    Este foarte frumos.
    Să ai o seară liniştită.

  4. SARA spune:

    Cu siguranță, poartă multă istorie în ea, această clădire… Păcat că e neîngrijită…😦
    O seară liniștită vă doresc!

    • oanaclara spune:

      A apartinut familiei Cantacuzino,apoi a fost pradata de nemti , de rusi, urmand ca in 1977 cutremurul sa desavarseasca dezastrul de acolo…
      Seara linistita si tie!

  5. CARMEN spune:

    crima sa lasi in paragina un asemenea monument istoric si de cultura nationala!
    superbe fotografiile tale… sper sa nu fie cândva, doar marturii ale acestei grandioase cladiri!

    • oanaclara spune:

      E cumplit ce se intampla cu marturiile istorice in aceasta tara. Altii le-ar fi valorificat la maxim. Am ajuns acolo pentru ca de pe sosea, un indicator arata catre monumentul istoric Palatul Micul Trianon si am fost curioasa sa il vad. Mi-a placut frumusetea cladirii , dar m-a intristat starea in care se afla.
      Multumesc pentru apreciere!

  6. SoriN spune:

    Se vede ca a fost o cladire impunatoare ,deosebita!
    Frumoase fotografiile!
    O seara buna!

  7. cafeauata spune:

    Impresionant. E bine ca macar au pus un indicator…

  8. ellyweiss spune:

    Superbe decoratii si arhitectura, in general! Pacat ca este lasat complet in paragina. Mare pacat!
    O zi frumoasa sa ai!

    • oanaclara spune:

      Daca doar niste ruine impresioneaza in asemenea fel, imi imaginez cum ar fi fost cladirea intreaga, asa cum ar fi trebuit sa fie.
      Seara placuta sa ai!

  9. Aliosa spune:

    @ La Multi Ani
    celor ce-si serbeaza ziua onomastica de Sfintii Arhangheli Mihail si Gavriil !

    Aliosa.

  10. Alex spune:

    Păcat că a ajuns în această stare deplorabilă. Am ajuns să cred că noi, românii, avem „vocaţia” (auto) distrugerii… Mai sunt şi alte asemenea monumente… Mare păcat!

    • oanaclara spune:

      E plina tara de ruine ale monumentelor istorice. Autoritatile au binevoit pentru unele sa instaleze doar niste indicatoare si…cam atat.😦

  11. Iulia Radu spune:

    Am fost si eu in primavara aceasta acolo si am realizat niste fotografii, pe care le puteti vizualiza aici . Iar pentru ca multi dintre vizitatorii blogului meu nu stiau povestea acestui palat, am scris cateva cuvinte aici

    • oanaclara spune:

      Multumesc pentru completare! Faine poze!🙂

    • VictorCh spune:

      Pozele par facute de mai mult timp decat ale oaneiclara – stadiul de restaurare pare a fi mai putin avansat (sau doar unghiul de fotografiere creeaza aceasta impresie de diferenta?)
      Fain completeaza detaliile surprinse de dumneata pozele mai „de ansamblu” ale oaneiclara (atat pt sublinierea detaliilor artistice cat si pt evidentierea halului de degradare / neglijare) – pacat ca pozele dumitale mai „de ansamblu” apar atat de intunecate.

  12. VictorCh spune:

    Cum ar trebui sa arate „in plina glorie” si inconjurat de „gradini” corespunzatoare…

    Minnie: La basoreliefuri te gandeai?

    oanaclara: Esti SIGURA ca este vorba despre stucatura (forme turnate din ghips si aplicate pe perete neted pt a simula sculptura) si nu de sculptura propriu-zisa? (PARCA m-ar cam mira asemenea durabilitate – in toate detaliile – la o simpla stucatura, si inca la una atat de mult iesita in relief si atat de (relativ) subtire fata de „inaltimea” sa…)

    • oanaclara spune:

      Din cate am citit , ar fi vorba de stucatura.
      Ar fi frumos sa fie restaurat,macar partial, dar din pacate starea de degradare avanseaza de la an la an. Nu se ocupa nimeni de aceasta cladire. Probabil ca unghiurile din care a fost fotografiat si lumina au influentat diferentele dintre fotografiile mele si cele ale Iuliei. Eu am incercat sa scot in evidenta ceea ce a ramas frumos din acea cladire, iar Iulia a pus accent pe starea avansata de degradare.

Lasă un răspuns

