Îngheţată cu fructe confiate, stafide şi coniac (Weihnachts-Stollen-Eis)


Această îngheţată germană poartă numele checului de Crăciun  (Weihnachts-Stollen-Eis). Este un produs „greu”, cu multe stafide, dar cu un gust excelent. Se face în 30 de minute iar timpul de îngheţare este de 6 ore. Riscul este că o puteţi mânca singuri pe toată, după ce aţi luat prima înghiţitură.
Aşadar, asiguraţi-vă că şi ceilalţi membri ai familiei sau musafirii ştiu că o pregătiţi şi că aceştia se mişcă pe lângă frigider, aşteptând să îngheţe!

Ingrediente: 4 ouă mijlocii (mărimea M), 120 de grame de zahăr, trei pliculeţe de zahăr vanilat, 100 de grame de fructe confiate, 80 de grame de stafide, 40 ml coniac, 500 ml smântână de bătut (de frişcă).

Cum se face?

Ouăle cu zahărul şi zahărul vanilat se pun într-o oală la foc mijlociu, amestecând (bătând) încontinuu cu un tel în formă de pară. Această cremă nu are voie să clocotească; atunci când s-a îngroşat, se dă deoparte.

Oala se pune imediat în apă rece ca gheaţa şi compoziţia se amestecă până se răceşte. Fructele confiate (tăiate bucăţi), stafidele şi coniacul se amestecă cu crema de ouă. Smântâna de frişcă se bate până se întăreşte şi nu mai cade de pe tel, după care se amestecă cu crema de ou.

Într-o formă de chec se pune folie pentru alimente („Frischfolie”), se toarnă crema şi se lasă la îngheţat, în congelator, 6 ore.

Îngheţata se scoate din formă odată cu folia, se îndepărtează folia şi îngheţata se taie cu un cuţit zimţat sau cu cuţitul electric. Se poate decora cu frişcă (am folosit spray cu frişcă) şi cu fâşii de ciocolată.

Observaţii:

  1. Cantităţile pe care le-am făcut sunt „la jumătate”, faţă de reţetă, după cum se vede în poze (fructe confiate am pus însă mai multe decât în reţetă).
  2. Frişca pe care o folosesc de obicei (la creme, torturi etc.) este un amestec de smântână de frişcă (Schlagsahne) şi smântână grasă (Creme fraiche, 30% grăsime, bineînţeles simplă, fără ierburi în ea). Astfel, gustul va fi natural, de smântână ţărănească, spre deosebire de frişca vegetală ori de la Spray, care nu au nici un gust. Indiferent ce smântână alegeţi, cea de frişcă (Schlagsahne) trebuie să fie cel puţin jumătate din amestec, iar procentul de grăsime total (în medie) – cam de 30% (ca să se poată bate frişca). Aici am folosit doar Schlagsahne.
  3. Amestecul de fructe confiate pe care l-am folosit este de coajă de portocale, kiwi (pe acestea le-am cumpărat gata tăiate în cubuleţe), cireşe (jumătăţi, le-am tăiat mărunt).
  4. Îngheţata nu am tăiat-o cu cuţit electric, ci am trecut forma prin apă fierbinte înainte să o tai.

Reţeta originală este cu turtă dulce

Potrivit reţetei originale, când forma se pune la îngheţat, deasupra se adaugă turtă dulce. La răsturnare, turta dulce va fi la bază, astfel încât în produsul finit se vor regăsi aromele Crăciunului german. Eu am ales însă varianta simplă, răcoritoare, de vară, fără turtă dulce.

Dacă preferaţi s-o faceţi cu turtă dulce, adăugaţi la ingrediente şi o linguriţă de mirodenii pentru turtă dulce (de amestecat în compoziţie), precum şi 150 de grame de turtă dulce rotundă (cercuri subţiri, învelite în ciocolată, care se găsesc de cumpărat).

SURSA

About oanaclara

"Daca plangi pentru ca soarele a disparut din viata ta, lacrimile te vor impiedica sa vezi stelele." - Rabindranath Tagore
Acest articol a fost publicat în Stil de viata și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la Îngheţată cu fructe confiate, stafide şi coniac (Weihnachts-Stollen-Eis)

  1. Aliosa spune:

    @ Oana,
    Bună ziua !
    Deja mi-ai făcut POFTĂ !
    Ți-am „ furat ” rețeta !
    Mulțumesc !
    La Mulți ani celor ce poartă numele ILIE !
    Alioșa.

  2. Aliosa spune:

    PS!
    Te invit să treci împreună cu DĂNUȚ și CRISTI pe
    http://aliosapopovici.wordpress.com/2012/07/11/
    pentru ceva drag copilașilor tăi și la final,
    la o ÎNGHEȚATĂ după REȚETA ta !
    Alioșa.

  3. O fată spune:

    Eu nu mananc inghetata,dar acum imi ploua in gura. :))

    • oanaclara spune:

      Sincer si mie dar astept sa termin intai inghetata de caise pe care am „faurit-o”saptamana asta si apoi o voi prepara si pe cea din reteta de mai sus.

  4. Hapi spune:

    Suna bine!
    Numai ca as inlocui coniacul pentru ca noi nu consumam alcool
    Cred ca 6 ore te-ai invartit pe langa congelator🙂

  5. Marian S spune:

    Hai că te întreci cu gluma… 🙂

  6. Alex spune:

    Îmi închipui ce gustoasă e! Mersi de sugestie, trebuie încercată şi savurată. Sper să nu greşesc cu… coniacul!😀
    Numai bine, Oana!

    • oanaclara spune:

      Abia astept si eu sa prepar una.🙂 Arata…yummy.
      Pai specific pentru cei mai putin priceputi in ale bucatariei: Coniacul se toarnna in compozitia pentru inghetata , nu pe gat.🙂 Sau,in fine,daca e sa ai un partener de consumat conniac, ii torni si inghetatei cat iti pui si tie in pahar si gata.😀

  7. Salutare,

    Emil sunt, autor al blogului http://emilstudentulminune.wordpress.com/ . De curand insa mi-am cumparat domeniu si am adresa http://emilcalinescu.eu/ .

    Doresti continuarea colaborarii link-exchange? Rugamintea ar fi, daca se poate, sa adaugi link-ul nou, cu numele „Emil Calinescu Punct Eu” sau „Emil Calinescu”, fara sa stergi adresa veche. Daca nu este posibil, o lasi doar pe cea noua. Orice decizie ai lua, rog sa ma anunti, pe mail .

    Si indiferent daca ai scris sau nu guest-post, te astept cu unul. Am scos regula cu fiecare cate unul, asa ca poti scrie si mai multe🙂 Si daca doresti si gazduiesti, pot lasa si eu un guest🙂 sau mai multe🙂

    Multumesc, o zi buna🙂

    Emil🙂

    • oanaclara spune:

      Buna! Pastram colaborarea.🙂 Voi salva si a doua adresa in blogroll.
      Legat de guest-post, trebuie sa imi fac timp sa scriu ceva .
      Zi faina!

Lasă un răspuns

