NOUL COD RUTIER a intrat în vigoare de ANUL NOU. Ce trebuie să ştie şoferii înainte să se urce la volan


Astăzi a intrat în vigoare noul Cod Rutier care prevede , printre altele, scăderea pragului la care condusul sub influenţa alcoolul devine infracţiune. Astfel, dacă până acum, limita de acceptată era de 0,8 alcoolemie în sânge, începând de astăzi pragul este de 0,5. (personal, ador chestia asta…un sofer baut e pericol social ) Astfel, cei care depăşesc această limită riscă, pe lângă suspendarea permisului, o pedeapsă între 1 şi 5 ani de închisoare.
„Practic este o aliniere la normele europene, dar şi evoluţia din ultima perioadă a evenimentelor rutiere care se produc având ca circumstanţă agravantă consumul de alcool sau droguri a contribuit la luarea unei astfel de decizii”, a declarat pentru Mediafax şeful Poliţiei Rutiere, Lucian Diniţă.

Noul Cod Rutier aduce noutăţi şi în ceea ce priveşte amenzile acordate în cazul în care nu se respectă legea, informează Ştirile ProTv. Mai jos aveţi o listă a schimbărilor care au intrat în vigoare începând cu anul acesta.
– folosirea telefonului mobil – 2 puncte de penalizare şi amendă între 147 şi 220 lei (amenda veche 134 -i 201 lei)
– lipsa centurii de siguranţă – 2 puncte de penalizare şi amendă între 147 şi 220 lei (amenda veche 134 – 201 lei)
– oprirea în loc nepermis – 2 puncte de penalizare şi amendă între 147 şi 220 lei (amenda veche 134 – 201 lei)
– staţionarea în loc nepermis – 3 puncte de penalizare şi amendă între 295 şi 370 lei (amenda veche 268 – 335 lei)
– depăşirea vitezei legale cu 10-20 km/h – 2 puncte de penalizare şi amendă între 147 şi 220 lei (amenda veche 134 – 201 lei)
– depăşirea vitezei legale cu 20-30 km/h – 3 puncte de penalizare şi amendă între 295 şi 370 lei (amenda veche 268 – 335 lei)
– depăşirea vitezei legale cu 30-40 km/h – 4 puncte de penalizare şi amendă între 440 şi 590 lei (amenda veche 402 – 536 lei)
– depăşirea vitezei legale cu 40-50 km/h – 6 puncte de penalizare şi amendă între 665 şi 1.474 lei (amenda veche 603 -1.340 lei)
– depăşirea vitezei legale cu peste 50 km/h – permis reţinut şi amendă între 665 şi 1.474 lei (amenda veche 603 -1.340 lei)
– trecerea pe culoarea roşie a semaforului – permis reţinut şi amendă între 295 şi 370 lei (amenda veche 268-335 lei)
– neacordarea de prioritate pietonilor – permis reţinut şi amendă între 295 şi 370 lei (amenda veche 268-335 lei)
– neacordarea de prioritate autovehiculelor – permis reţinut şi amendă între 295 şi 370 lei (amenda veche 268-335 lei)
– circulaţia pe contrasens – permis reţinut şi amendă între 440 şi 590 lei (amenda veche 402-536 lei)
– conducerea sub influenţa băuturilor alcoolice – permis reţinut şi amendă între 660 şi 1.475 lei (amenda veche 603-1.340 lei)
Sursa: mail
Despre oanaclara

"Daca plangi pentru ca soarele a disparut din viata ta, lacrimile te vor impiedica sa vezi stelele." - Rabindranath Tagore
Acest articol a fost publicat în Eveniment și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

19 răspunsuri la NOUL COD RUTIER a intrat în vigoare de ANUL NOU. Ce trebuie să ştie şoferii înainte să se urce la volan

  1. ”- conducerea sub influenţa băuturilor alcoolice – permis reţinut şi amendă între 660 şi 1.475 lei (amenda veche 603-1.340 lei)”

    Caz concret. Un preot se împărtășește, adică bea o gură de vin. Dacă suflă în fiolă se înverzește. Deci e su influența alcoolului …

    De unde ia bani să plătească amenda?

    • oanaclara zice:

      Dintr-o gura de vin n-are cum sa aiba alcool 0,5 la mie.
      Un preot??? Doamne, ce categorie ai gasit si tu sa dai exemplu…oamenii care imi sunt cei mai „dragi”. Majoritatea sunt lacomi, sclavi ai banului. Foarte putini sunt aceia care au har si constituie un adevarat liant intre oameni si Dumnezeu.
      Legat de banii pentru amenda,chiar ca nu prea au de ce se plange la ce tarife practica pentru servicii care ar trebui sa fie gratuite.

      • VictorCh zice:

        oanaclara, omul te intrebase de amenda, nu de infractiune, si nu se amendeaza doar dupa depasirea pragului care transforma contraventia in infractiune ci si sub aceasta valoare.
        A propos: o fi existand si la noi un prag minim de alcoolemie, valoare sub care (chiar daca ai baut – sa zicem o juma’ de pahar de bere, sau „o gura” – MICA – de vin, sau cateva picaturi de „tarie”) sa nu fii amendat, chiar daca (poate) se inverzeste fiola?

        Gino de Maris: Preotul la care te referi in comentariu nu cred ca este condamnat ca imediat dupa „impartasire” sa urce la volan: poate fie sa plece imediat, dar in masina sofata de altcineva, fie sa astepte o juma’ de ora pana sa plece la volan (sau cateva minute daca in aceste minute mananca, in special daca mananca ceva gras si condimentat) – iti garantez eu ca in intervalele de timp mentionate de mine influenta acelei O GURA de vin asupra fiolei dispare. (Dar – pe de alta parte – poate ca inainte de a face o afirmatie atat de categorica ar fi cazul sa masor – sau macar sa estimez – CE capacitate are gura respectivului preot… 😀 )

        • oanaclara zice:

          Vad ca toata presa urla pe tema asta . Ca sa fiu ceva mai sigura de ceea ce am postat, mi-am facut timp si am cautat Monitorul Oficial in care ar putea fi publicat NOUL COD RUTIER. Inca nu e publicat,deci nu a imntrat in vigoare. Deocamdata doar valoarea amenzilor a crescut.
          Am mai gasit cate ceva AICI

  2. VictorCh zice:

    Sa-mi fie rusine, da’ UITE ca (desi eu personal sunt DIRECT – si TARE – interesat) HABAR N-AVUSESEM ca la circulatia pe contrasens se retine permisul. Esti SIGURA?

    • oanaclara zice:

      Inca nu. Am raspuns ceva mai devreme ca am cautat exact textul de lege si nu e publicat inca in Monitorul Oficial.
      Mi-ar face placere sa nu mai vad oameni care merg aiurea cu autoturismele pe contrasens. Nu te supara ca scriu asta, dar , uneori tot aia te injura in caz de ii „deranjezi”, desi n-au ce cauta acolo.

      • VictorCh zice:

        Nu am DE CE sa ma supar, ai perfecta dreptate – in aceleasi imprejurari SI EU „le povestesc ceva „de dulce” ” impricinatilor (de-i apuca sughitul).
        Eu m-am referit la cazurile (destul de frecvente in Timisoara) in care cateva zeci de metri parcursi pe contrasens (si cu bun-simt: SA AI posibilitatea atat sa te asiguri ca nu incurci pe cei in drept sa se deplaseze (in sens invers), cat si sa te refugiezi undeva pt a face loc acestora daca apar intempestiv in timp ce esti in curs de comitere a faptei) scutesc un ocol kilometric (la propriu) pt a ajunge la aceeasi destinatie, sau scutesc zeci de minute (ad litteram) de asteptare la cate o cedare sau la cate un semafor pe „locurile inguste” – distanta si/sau timp de stationare pe care clientul le plateste.

    • VictorCh zice:

      P.S.
      „Noul Cod Rutier aduce noutăţi şi în ceea ce priveşte amenzile acordate în cazul…”
      Hm! IARASI limba asta romana, cu multitudinea ei de sensuri: din cate stiu eu, amenzile nu ne sunt acordate, ci percepute. (Dumneata personal – sau vreo cunostinta PERSONALA, nu „din auzite” – CAND ati primit ultima data bani in urma unei amenzi care sa va fi fost acordata?)

      • oanaclara zice:

        Omule drag, se pare ca ai destul timp liber. Eu n-am . Ieri am recitit aberatia aia de lege educatiei nationale si legea pensiilor. Prima pentru a-mi aminti anumite aspecte care n-au ce cauta acolo, a doua pentru a ajuta o persoana care imi edraga. Scriu rapoarte intr-o veselie. Azi am alergat mai toata ziua. Daca tot ai timp de interpretari , promit ca iti trimit in prealabil pe mail articolele spre avizare si apoi le public.

        • VictorCh zice:

          – Nu am indeajuns – nici timp, nici energie, nici dispozitie.
          – Aceste „derapaje” le remarc fara sa vreau, in timp ce citesc, si nu ma tace dr(Biiip!)l si le comunic. Pe viitor voi incerca (chiar daca le remarc) sa ma abtin de a le mai comunica, cu scuzele de cuviinta pt ca nu m-am abtinut si pana acum.
          – Regret ca te simti atat de „inghesuita” cu timpul, e bine totusi ca „faci fata”.
          – BINEINTELES ca te ajut daca simti nevoia – dar (dupa mine) nu pare sa fie necesar („scaparile” sunt rare si minore).

          • oanaclara zice:

            Scuze! Azi am avut o zi cumplita si urmeaza altele. Oficial sunt in concediu. Neoficial am mai mult de alergat decat atunci cand merg la serviciu. Pur si simplu greseluta aceea mi s-a parut o chestie asa de marunta, incat, la cate aveam pe cap, mi-a cam sarit mustarul . Nu trebuia sa reactionez asa.

            • VictorCh zice:

              Nu face nimic, nu am luat in nume de rau.

              Greseala ESTE intr-adevar relativ „marunta”, dar e din categoria acelor greseli care usor te transforma din creditor in debitor. (Atunci cand este vorba despre o datorie in suma oarecare, nu este totuna daca acea suma iti este datorata sau o datorezi, iar daca este vorba despre transferul unei oarecare sume de bani, nu este totuna daca acea suma o ai de primit sau de dat*.)

              * Eu am trecut „pe viu” printr-o asemenea situatie, in care o formulare mai „alambicata” sub care mi se cerea sa-mi pun semnatura „ascundea” (intentionat sau nu) faptul ca urma sa semnez pt faptul ca ma angajam sa platesc (si inca cu scadenta stricta) o suma pe care in realitate eram indreptatit sa o primesc. Nu stiu CE s-ar fi intamplat daca as fi iscalit textul astfel rastalmacit.

              Gata – m-am oprit unilateral pe acest subiect.

  3. Multumim de update!

    La multi ani Oana, un an asa cum iti doresti! 🙂

Lasă un răspuns

