Altfel de rugaciune


sursa:mail

Despre oanaclara

"Daca plangi pentru ca soarele a disparut din viata ta, lacrimile te vor impiedica sa vezi stelele." - Rabindranath Tagore
Acest articol a fost publicat în maxime si cugetari și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Altfel de rugaciune

  1. VictorCh zice:

    Lasand deoparte scrisul copilaresc si versificatia reusita dar cam… „usurica”, uite inca un mesaj al carui sambure de adevar este neindoielnic pana si pt un ne-bisericos ca mine…

    Cum se cunoaste cand e „omu’ ” mai odihnit, mai bine-dispus si are mai mult timp disponibil… „Recupereaza” citind mailurile pe care altadata le „amanase”, scrie mai mult pe blog… 😛

    • oanaclara zice:

      Pai toata lumea se roaga si asteapta sa i se dea. Ce-ar fi sa punem osul la treaba? Am mai zis, in loc sa te rogi,te rogi,te rogi , mai bine muncesti,muncesti,muncesti.

      • VictorCh zice:

        …sau eventual (in cazul celor CU-ADEVARAT credinciosi – nici ACEASTA categorie nu a disparut) te rogi – muncesti – muncesti…
        Perfect adevarat!
        Intrucat consider ca „se asorteaza” bine cu ideea pe care doresc sa o transmit, reiau si-aici (dintr-un comentariu de-al meu de pe alt blog – cu scuze pt ca (fiind atat de obosit) nu mai prelucrez comentariul ci il preiau copy/paste) o amintire din copilaria mea care imi e tare draga (si parca imi devine tot mai draga pe masura ce trece timpul de la moartea bunica-mii* si eu ma maturizez tot mai mult):
        * Bunica-mea – fie-i tarana usoara – TOATA VIATA ei a muncit din greu (si „cu glagore”) si-a facut una dupa alta averi pe care nenorocirile personale pe de o parte, si pe de alta parte vicisitudinile istoriei, au facut-o sa le piarda rand pe rand, ramanand la batranete undeva in patura superioara a categoriei celor „lipsiti”.

        „…imi persista in minte o amintire. Candva, singur fiind acasa si avand timp la dispozitie, rememoram – intr-o reverie – intamplari din vremea copilariei (provin dintr-o familie “modesta” socio-economic, am copilarit locuind – impreuna cu parintii – in casa bunicilor, noi neavand atunci casa noastra) si mi-a trecut prin minte felul in care – atunci cand la un moment dat o intrebasem pe bunica daca noi chiar putem sa le dam de mancare tuturor cunostintelor care veneau pe la noi pt un timp cat-de-cat mai lung (chiar si celor EVIDENT mai instariti decat noi) – ea imi raspunsese cu ochii in sus: “Da-mi, Doamne, ca sa am de unde da. Doamne, multumescu-ti ca pot sa dau si nu-s nevoita sa cer.” (Si-apoi, coborand privirea catre mine:) “De ce ma intrebi, iti este foame? Iti lipseste ceea ce am dat?” Hm!”

        Si cand dadea, dadea ce-avea mai bun (de regula – mancare).
        Mi-am insusit – din aceste invataturi ale ei (pe masura ce trece timpul descopar din-ce-in-ce mai multa intelepciune in cuvinte si expresii de-ale ei pe care inca din frageda pruncie le repetam ca un papagal, si abia ulterior mi s-a relevat talcul lor”ascuns” – de fapt, etalat in plina vedere, trebuie doar sa fii atent si sa-l preiei, el este acolo gata „mestecat”) – ideea ca prefer sa dau (daca pot si atunci cand consider ca este cazul) decat sa ma vad nevoit sa cer.

        • oanaclara zice:

          „Da-mi, Doamne, ca sa am de unde da. Doamne, multumescu-ti ca pot sa dau si nu-s nevoita sa cer.” Ai avut o bunica frumoasa sufleteste. Si noi, desi de la o varsta ne-a crescut mama singura, am mai avut mai mereu prin casa cate un var/o verisoara venita la oras la scoala si care , ca sa nu plateasca caminul, statea la noi. Mama a zis mereu ca acolo unde mananca 3 , merge si al patrulea.
          Nu ma laud, dar de cate ori am putut, am ajutat oamenii. Prefer sa dau o mana de ajutor daca imi sta in putere, iar daca nu, stau cuminte in banca mea .

  2. Pingback: facebook login | absolut obişnuit

Lasă un răspuns

